משפחת אלכס פ.

משפחה קשת יום, שזה עתה עלו מרוסיה, נקלעו לקשיים כלכליים, עקב קשיי קליטה אופייניים. המסורת היהודית לא היתה יציבה מדי במשפחה, שזה עתה יצאה מאקלים קומוניסטי, מנותק מכל דת. הפערים בשפה ובתרבות, העמיקו את תחושת הזרות של העולים החדשים מברית המועצות. כך מצאה משפחת אלכס פ. את עצמה בתחושת קיפוח ובדידות.
אם הבעיות לא הספיקו למשפחה, נוספה צרה חדשה על צרותיהם, כאשר אב המשפחה נעלם כאילו בלעתו האדמה. האם ושני הילדים הבודדים, הרגישו שאין להם במי להחזיק ובדיוק ברגעים האלה איתרו אותם שליחי המיסיון. האם ניסתה מעל ומעבר לשמור על המשפחה, אך המסיונרים היו חזקים ממנה. קודם הם השקיעו בילדים, צעצועים ומתנות לרוב, לאחר מכן הם הגיעו אליה עם הצעות מפתות ותמיכה כלכלית מסודרת.
לבסוף, בבדידותה ובקשייה, היא השתכנעה והחליטה לעשות את הצעד ולעבור את תהליך ההמרה לנצרות ביחד עם ילדיה. המסיונרים חגגו את ההזדמנות והתכוננו לאירוע מיוחד.
הפרטים של האירוע דלפו לידי פעילי 'אור לאחים' ואלה מיהרו לעשות עבודת שטח מעמיקה כדי להגיע אל המשפחה. במקביל, הושקעו מאמצים לאיתור אב המשפחה. מסתבר כי לא היה זה כל כך פשוט, אך התקווה היתה כי בעזרתו הם יוכלו למנוע את הצעד הטראגי מאשתו.
בנתיים, הושקעה עבודת שכנוע רצינית באם המשפחה ובילדיה, אלה גילו מחדש את אור היהדות ובד בבד החלו להרגיש שייכים ומחוברים בחזרה אל העם היהודי. כעבור מספר ימים הודיעה אם המשפחה למסיונרים כי היא מבקשת לחשוב שוב על תהליך ההמרה. אלה נלחצו והחלו להפעיל עליה מכבש של לחצים, אבל היה זה כבר מאוחר מדי. האמא התפכחה ושוב לא היתה מוכנה להתנצר.
במקביל, נשאו המאמצים פרי ואב המשפחה אותר בעיר אחרת, חי כהומלס ומתפרנס מקבצנות. כעת, הושקע בו טיפול פסיכולוגי כדי להחזירו אל משפחתו האוהבת.
כעבור תקופה, משהוחזר האב לביתו והחל להתפרנס בצורה מכובדת, הושלם המהלך והמשפחה ניתקה סופית את כל קשריה עם המיסיון.

תגובות

תגובות פייסבוק